Δραματικές καταστάσεις βιώνει οικογένεια 12χρονου μαθητή στη Θεσσαλονίκη, αντιμετωπίζοντας οξύ πρόβλημα με την προσαρμογή και ομαλή ένταξή του στο σχολικό περιβάλλον.
Το παιδί που φοιτά στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς εξαιτίας ενός συνδρόμου που έχει εκ γενετής, εμφανίζει επιθετικότητα, αντικοινωνική συμπεριφορά και μαθησιακές δυσκολίες. Ο μαθητής έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα του ΚΕΣΥ και παρακολουθείται, ωστόσο συγκεκριμένες συνθήκες στο σχολικό περιβάλλον φαίνεται να μην ευνοούν την ένταξή του σ’ αυτό.
Μάλιστα, εκτός από τις αντιδράσεις (που κάποιες φορές μπορεί να ήταν αιτιολογημένες), την Παρασκευή 25 Ιανουαρίου οι συμμαθητές του παιδιού προχώρησαν σε κατάληψη του σχολείου με μοναδικό αίτημα την απομάκρυνση του 12χρονου. Το πιο ανησυχητικό; Πως η κατάληψη, όπως καταγγέλλουν οι γονείς, έγινε με συναίνεση της διεύθυνσης του σχολείου!
«Πρόκειται για ένα πρωτοφανές ξέσπασμα ρατσιστικής βίας» υποστηρίζει ο πατέρας του μαθητή, εκφράζοντας τους φόβους του για τον στιγματισμό ενός ανήλικου παιδιού σε μια ολόκληρη περιοχή.
«Ανήρτησαν στην καγκελόπορτα του σχολείου ανακοίνωση που κατονόμαζαν τον μαθητή και ανέφεραν βαριές συκοφαντίες ως αιτίες της απαγόρευσης παραμονής του στο σχολείο». Ο πατέρας του 12χρονου, ενημέρωσε αμέσως τη διεύθυνση Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανατολικής Θεσσαλονίκης και τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτη Ανανιάδη για την ανακοίνωση που υπάρχει στο σχολείο. «Ωστόσο το χαρτί βρισκόταν κρεμασμένο τουλάχιστον έως τις 11:00 και η διεύθυνση του σχολείου δεν προέβη σε καμία κίνηση αποκατάστασης της τάξης και προφύλαξης διασυρμού ενός παιδιού» καταγγέλλει.
«Όταν ενημερώθηκα για την συγκεκριμένη κατάληψη, έδωσα εντολή να κατέβει αμέσως η ανακοίνωση που ονομάτιζε τον μαθητή. Θα ερευνήσουμε το περιστατικό και θα ζητήσουμε εξηγήσεις από τη διεύθυνση του σχολείου» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτης Ανανιάδης. Την υπόθεση θα εξετάσει και η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας. «Καταδικάζουμε κάθε προσπάθεια στιγματισμού μαθητή, πόσο μάλλον όταν ένα παιδί αντιμετωπίζει και ιατρικά προβλήματα. Θα ερευνηθεί αν υπάρχει ευθύνη του σχολείου» σημειώνει ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, Αθανάσιος Κοκονάς. Σύμφωνα με τον κ. Ανανιάδη θα γίνει συνδιάσκεψη όλων των αρμόδιων φορέων για να βρεθεί λύση για τον μαθητή.
«Το έχουν τρελάνει το παιδί μου»
Κραυγή αγωνίας για το παιδί του εκφράζει μέσα από την «ΜτΚ» ο πατέρας του 12χρονου, ζητώντας την βοήθεια των υπεύθυνων φορέων για τη σωστή και συντεταγμένη εκπαίδευση του μαθητή σε συνθήκες που οφείλει να προβλέπει το Υπουργείο Παιδείας. «Είναι θλιβερή και άθλια η κατάσταση που βιώνουμε. Το έχουν τρελάνει το παιδί μου. Φοβάμαι τα χειρότερα.» δηλώνει ο πατέρας του 12χρονου.
Οι γονείς έχουν καταθέσει όλες τις ιατρικές γνωματεύσεις από το Νοσοκομείο «Ιπποκράτειο» και το ΚΕΔΔΥ Α’ Θεσσαλονίκης που επιβεβαιώνουν την γενετική παρέκκλιση του παιδιού τους. Μάλιστα, από τον Νοέμβριο έχουν προσλάβει έναν φιλόλογο για να είναι συνέχεια με το παιδί στο σχολείο, ενώ από τον Δεκέμβριο ξεκίνησε και το πρόγραμμα παράλληλης στήριξης πλήρους ωραρίου που προβλέπει το ΚΕΣΥ. Ο μαθητής έχει το δικαίωμα της διαλειμματικής παρακολούθησης και της συνέχισης παράδοσης μαθήματος κατά μόνας όταν το κρίνουν απαραίτητο οι εκπαιδευτικοί του ΚΕΣΥ που τον παρακολουθούν.
Ο πατέρας του 12χρονου καταγγέλλει πως η διεύθυνση του σχολείου δεν υποστηρίζει το πρόγραμμα ένταξης και πως δεν υπάρχει η αναγκαία ειδική μεταχείριση. «Από την αρχή της χρονιάς μέχρι και να αρχίσει το πρόγραμμα, έχουν δώσει τουλάχιστον 150 ωριαίες αποβολές στο παιδί. Ζητήσαμε την στοιχειώδη ευαισθησία από τη διεύθυνση του σχολείου, αλλά η απάντηση που πήραμε ήταν πως η διευθύντρια θεωρεί ότι όλα τα παιδιά είναι ίδια και ότι δεν υπάρχει καμία ιδιαιτερότητα, ενώ υπάρχουν ιατρικές γνωματεύσεις».
Οι «κατηγορίες»
Μαθητές και γονείς από εκείνους που επιθυμούν την απομάκρυνση του παιδιού κατηγορούν τον 12χρονο για φθορές, σωματική βία ακόμα και παρενόχληση που αγγίζει τα όρια της σεξουαλικής, ενώ αυτά επικαλείται το 15μελές του σχολείου ως λόγους που οδήγησαν στην κατάληψη του σχολείου. Οι γονείς αλλά και ο φιλόλογος Αλέξανδρος Μεσίγκας που είναι συνέχεια με τον μαθητή, διαψεύδουν τις κατηγορίες. «Το παιδί είχε απειληθεί και για να δείξει ισχυρός είπε ότι έχει μαζί του σουγιά, αλλά δεν είχε» αναφέρει ο φιλόλογος που βρίσκεται στο πλευρό του 12χρονου από τις 8:15 έως και 14:00 σε καθημερινή βάση.
Η έλλειψη φίλων, οδηγεί τον 12χρονο σε διάφορες πράξεις για να κερδίσει την προσοχή, σύμφωνα με τον κ. Μεσίγκα. «Πολλές φορές άλλοι μαθητές τού λένε να κάνει πράγματα, όπως να κοροϊδέψει καθηγητές ή να πετάξει χαρτάκια και ο ίδιος το κάνει για να γίνει αρεστός» σημειώνει ο καθηγητής, δίνοντας έμφαση στην ψυχολογία που μπορούν να έχουν τα παιδιά της Α’ Γυμνασίου. «Θέλει κατανόηση και χρόνο για να μπορέσει να ενταχθεί κανονικά σε ένα σύνολο. Το παιδί έχει βιώσει μεγάλη απόρριψη» δηλώνει ο κ. Μεσίγκας.
«Δεν ήμουν ποτέ μάρτυρας περιστατικού, αλλά γνωρίζω πως ο μαθητής μιλάει πολύ άσχημα στα παιδιά» δηλώνει μητέρα μαθητή του 2ΟΥ Γυμνασίου Καλαμαριάς. «Ούτε αυτός προστατεύεται, αλλά ούτε και τα δικά μας παιδιά. Έπρεπε η πολιτεία να έχει ενδιαφερθεί και να υπάρχει συνεργασία» τονίζει.
«Φώναξαν αστυνομία για να τον συλλάβουν»
Ενδεικτικό της κατάστασης -αλλά και της ψυχολογίας του μικρού- είναι πως έπειτα από ωριαία αποβολή που είχε πάρει, έσπασε το τζάμι ενός παραθύρου. Σύμφωνα με τον πατέρα του 12χρονου, η διεύθυνση του σχολείου φώναξε την αστυνομία για το περιστατικό. «Πήγα στο σχολείο και είδα δυο αστυνομικούς που κάλεσαν για να συλλάβουν το παιδί. Εξήγησα στις αρχές την κατάσταση και έληξε το περιστατικό». Ο γονέας δηλώνει στη «ΜτΚ» πως δεν βρίσκει γόνιμο έδαφος για να συνεργαστεί με τη διεύθυνση του σχολείου και γι’ αυτό αναμένεται να προβεί σε καταγγελίες στο Υπουργείο Παιδείας και όλες τις αρμόδιες αρχές, ώστε να οριστεί τι πρέπει να γίνει.
Η «ΜτΚ» προσπάθησε να επικοινωνήσει επανειλημμένα με την διευθύντρια του σχολείου, αλλά η απάντηση του σχολείου ήταν πως δεν έχουν τίποτα να δηλώσουν -και μάλιστα προέτρεψαν το πόρταλ να μην ξανακαλέσει καθώς η διευθύντρια δεν θα θελήσει να σχολιάσει το θέμα!